tell me how does it sound? the way my heart drops; every time you whisper my name

Så med masken på
så flödar inte tårarna
då slåss jag 
med ett leende på läpparna.
 
Men idag så ville inte masken sitta på
hur mycket jag än försökte så vägrar den.
 
Allting bubblar upp igen
 
mitt bröst känns tungt
andning är häftig
hjärtat slår mycket fortare än vad det ska
allting jag tittar på är suddigt
och det känns som mitt huvud ska ramla av.
 
Förvirrad av alla tankar som snurrar
allting som bubblar upp till ytan
allt som ligger djupt begravet i en låda inom mig som inte ska öppnas
 
jag slog ner det till småbitar
så jag inte kunde se helheten i det
för den smärtan är alldeles för hård att bära på-
 
Förträngt och gömt långt inom mig
för det bränner bakom ögonlocken
jag vill skrika rakt ut och slå tills jag inte orkar mer och faller ihop
 
jag vill få ur mig det som spökar inombords
för jag vill inte komma ihåg
jag vill inte tänka på det som hände
jag vill att det stannar begravet i lådan
 
för det finns ingen nytta för det att poppa ut, 
nu, senare,
någonsin.
 

Kommentera här: