om jag kan stå, kan du stå

Samma låt rullandes hela tiden - http://open.spotify.com/track/1Y7g9iWtDdj5pVKR6hYjcb

Jag fick en känsla

det skummar inombords
blicken fladdrar

ditt sms kommer
"så du vill inte prata?"

friends tell me I'm crazy? that I'm waisting time with you. That's not the way I see it.

-Du vill bara visa lite stöd
förr var det allt jag brydde mig om-

mitt svar
"Jag vet inte. Det vi skriver är nonsens. Meningslös skit."

-Men idag, NU
Jag behöver inte ditt stöd-

Fumligt
luddrigt
allting svävar runt

-Jag vet någon som behöver ditt stöd
HON-

allting ramlar runt
jag faller

-HON - din nya
ser du inte?-

ligger kvar där
än så länge ser ingen

-Hon är trasig-

allt ni ser och tror
egentligen står jag inte stadigt någonstans

-hon är precis som jag var
som hon var
och hon och hon och hon-

ditt sms kommer
"Ain't satisfied until I got you back"

-alldeles trasig
jag mötte dig
och du sa att du förstod-

så vem får mig att stå stadigt?
vem får mig att vara el natural?

mitt svar
"Det tror jag nog. du valde. lev med det"

-precis som alla andra
du inhalerade in oss
vi alla trodde du var räddningen
han som förstod allt-

Jag vet vem som får mig att stå
Vem som fått mig stå igen

ditt sms kommer
"Nej. Jag valde inte"

-den perfekta killen
att falla tillbaka på
*med honom mår jag bra*-

Vem det är?
Ohja, ni får undra, fundera, klura

-det gjorde vi också
kände en trygghet ingen annan kunde ge-

mitt svar
"Precis vad du gjorde. Eller vad är det du försöker säga? att hon bara var någon tillfällig? Hade hon varit det hade du hört av dig i vilket fall"

Det var precis som i filmer
Vi har inte setts på tio år och plötsligt står du där

-så vi gjorde allt, allt för att du skulle se oss. få oss att må bra.-

ditt sms kommer
"Jag ville. Men du var med honom. Som du är nu".

Jag var full - du var full
med allting sa bara klick
du log så jag log

-första förnedringen kom. men jag förstod inte. vilket resten inte heller gjorde-

vi gick på efterfest hos en kille
vi började prata gamla minnen
hur vi var när vi var små

mitt svar
"Du ville vad? Nej, han är och jobbar."

-så var jag fast. ena dagen ledsen och andra dagen var jag glad och lycklig-

jag hade långt hem så du bad mig sova hos dig
det var så naturligt

-ett ekorrhjul som jag mådde dåligt av. som vi alla som var fast hos dig gjorde. men jag kunde inte slita mig-

Din arm runt min kropp
dina andetag i min nacke
men ingenting mer

ditt sms kommer
"Jaha.. Får jag åtminstonde bjuda dig på middag imorgon?"

Det var befriande
Inga händer som försökte
bara en trygg arm, en trygg famn

-du var som min drog. jag var så fast. varje gång sa jag *nu räcker det* men jag föll alltid tillbaka. som alla andra-

mitt svar (jag gapskrattade först)
"tyvärr. är upptagen. har planer"

vi vaknade och jag fick panik
jag var tvungen att vara någonstans

-varje gång. samma sak. jag knäcktes. om & om & om igen. ingen förstod-

du körde hem mig
vi var båda slitna men vi log
du gav mig en lång kram och jag gick in

ditt sms kommer
"är det säkert?"

senare fick jag ett meddelande på fb
"Ring mig" och ett nummer

-jag höll så mycket hemligt. alla blåmärken. alla skada som hände. ingen förstod för jag fortsatte le-

Du frågade efter numret till killen vi hade varit på efterfest hos
men du visste att jag aldrig pratat med killen tidigare

mitt svar
"det är väldigt säkert."

så då slog det mig
det var bara sättet att få kontakt
och jag log. alldeles varm i kroppen

-och det fortsatte i en evighet kändes det som. tills nu. mönstret är brutet.-

sen dess har vi träffats
men vi har aldrig rört varandra så
och det är skönt att ingenting är påstressat

ditt sms kommer
"jag saknar dig"

-jag är inte i gropen längre. jag har gjort det jag aldrig trodde skulle kunna hända. jag är fri.-

kanske är det så att vi bara vänner
eller så gillar jag dig och du mig
men egentligen är det ganska skönt att inte veta

mitt svar
"du borde ha tänkt på det tidigare"

för allt vi någonsin har gjort
är att nuddat varandras läppar
och jag må säga - det var inte dumt

-men det finns en som fortfarande är fast i gropen och en som precis trillat dit och hon är trasig-

sen vad som händer kan jag inte veta
men jag dansar glädjedansen varje gång signalen på mobilen går igång

ditt sms kommer
"det är lätt att vara efterklok"

Jag vågar knappt slänga iväg ett sms
jag är så blyg och tänk om du inte skulle svara?

Så..

fumlig och alldeles skummig i hjärnan. klockan är mycket och vad är poängen med det här inlägget må ni fråga? Det finns då inte många som förstår innehållet av den här långa ranglande texten. Men en sammanfattning:

Det finns en flicka som precis fallit, hon är så trasig men hon tror hon hittat hem. En trygghet som alltid finns där och som alltid kommer vara så bra. Men hon kommer sluta söndermanglad och sorgsen, för det är så jag blev och resten av tjejerna, alldeles förstörda. Jag önskar jag kunde varna dig, du - trasiga flicka - att går du in i det här kommer du inte komma ut ståendes, jag tycker synd om dig men du sa själv att du vet om detta, hur han är. Men jag önskar att dina vänner rycker dig åt sidan och säger att det här inte är sunt, för du förtjänar att må bra, oavsett vad.

Dina sms kommer och förr var det allt i hela min värld. Jag var din och du var
min - eller det var iallfall det jag trodde.
Men nu betyder det inte längre. Du var mitt allt och jag kunde göra allt bara för att få kyssa din mark, bara få vara din. Bara för att du skulle smsa med mig. Men jag var trasig när vi träffades och jag trodde du kunde göra det bättre för det var intrycket jag fick och jag föll pladask. Men faller var hårdare än jag trodde, jag föll inte bara för dig men utav dina sätt att få mig att bli trasigare då jag trodde jag blev hel. Så trasig att jag en dag knappt kunde stå på benen.
MEN, plötsligt så står HAN där och sen dess har jag klättrat, jag är ute ur grytan. Den senaste tiden har jag stått på mina ben, jag har mått väldigt bra och jag fortsätter kämpa med att ta tag i mitt liv. Så, TACK för att du fick mig att förstå att jag är värd någonting, att jag är värd en sund relation, att oavsett vad någon säger så ska jag inte sluta vara mig själv, men
mest - tack för att du alltid kommer ha min rygg om han någonsin försöker igen.

Kommentera här: