repost

jag skrev den här för nästan två år sen, en av de få sakerna här på bloggen jag fortfarande står kvar vid.♥

2013-04-25 @ 01:56:28

nutshell

Jag skulle vilja se dig genom dina ögon
se varför du skadar och gör dig illa 
för då kommer jag kanske att förstå 
vad som ger dig så mycket smärta. 

Jag skulle vilja slå igenom ditt hjärta 
se vad som gör att du blöder så mycket 
se vad som krasar inuti 
se varför det ropar efter hjälp. 

Jag skulle vilja bo i dina tankar 
se vad du har för drömmar 
andas in din ångest 
och höra ditt tysta skrik. 

Jag skulle vilja höra dina outtalade ord 
veta vad du känner varje ögonblick 
se varför dina sår inte läker 
se varför du blir plågad. 

Så släpp in mig 
Låt mig se ditt mörker 

Visa mig varför din värld är så kall 

Låt mig ta en titt genom dina ögon
försöka utplåna all smärta

Låt mig slå igenom ditt hjärta
och klistra ihop det som krasats

Låt mig andas in din ångest
så jag kan dämpa dina tysta skrik.

Låt mig höra dina outtalade ord
så jag kan fria dig från alla plågor. 

Låt mig göra det jag kan om det nu ändå bara är att bara finnas till när du behöver det. 



så när allting fuckar upp 
och det bara skriker inombords
så vet jag vart jag kan vända mig

utan att bli dömd 
vilket är det bästa av det. 

på något konstigt sätt
så är det som du är min lillasyster

eller det känns så iallafall

jag blir orolig när du inte svarar
rädd att någonting har hänt dig

då skapas panik inuti mig
och jag bombar dig

för jag vet,
att stänger du av
så stänger du av
precis som när jag gör det.

och så vill jag inte ha det
för du är så viktig
du vet allting
men du dömer mig inte

du peppar 
du stöttar
du säger åt mig att inte ge upp

så stäng inte av
prata med mig istället
för jag är här.

sen måste jag erkänna
att jag faktiskt behöver dig
att du är jätteviktig
och att jag bryr mig jävligt mycket om dig.

Dock må jag säga att jag inte riktigt hittar någon logisk anledning till varför -
varför jag bryr mig så mycket om dig

dock skiter jag komplett i om du blir glad eller arg över att jag bryr mig om dig

för egentligen är det skitsamma,
för det viktigaste är väl att jag gör det. 

xx

1 Anonym:

skriven

guld värd

Kommentera här: