☻Dag 1 – Presentera mig själv

ja som alla redan vet heter jag antonia felice alm är 17 år och bor i ruttna tierp. eftersom jag hatar eller om jag ska formulera mig finare, så ogillar jag mina namn väldigt starkt och har därav ganska många smeknamn, vanligaste är fillan, fille, anton och happy.

 

jag är inte speciellt tjejig av mig, vilket jag oftast få höra. Killarna brukar säga att jag är och beter mig som en kille och det enda som gör att jag att jag är tjej, är mitt utseende.

 

jag föredrar att umgås med killar före tjejer. för tjejer ska alltid skapa bråk och konfliker och sånt är jag inte lagd för.


jag brukar kallas träningsnarkoman för att jag alltid tränar, (dock inte senaste tiden då jag har legat sjuk och varit nollmotiverad). Volleyboll är det som ligger närmast hjärtat, men jag tackar aldrig nej till innebandy och fotboll eller någon annan sport överhuvudtaget. Kan ju tala om att simmning är jävligt roligt oxå.

 

I veckorna går jag i skolan med min underbara klasss som förgyller mina dagar, försöker mig också på att plugga vilket brukar sluta med att jag ger upp, inte riktigt min grej det där. På helgerna spelar jag matcher (eller nöter bänken, höhö), hänger med min underbara pojk, chillar i min ensamhet eller leker med mina vänner.

 

jag är ganska lyckligt lottad när det gäller mina finfina vänner som alltid finns och ställer upp för mig. jag har även lyckats väldigt bra med att haffa en pojkvän, alexander som jag snart har varit tillsammans med i sju månader. hehe

 

jag ger smeknamn till folk jag tycker om väldigt väldigt mycket. tex, ellis, evvsing, markan, sötan, ninjo.


jag är väldigt negativ av mig och jag svär otroligt mycket, vilket jag ofta får höra klagomål på. Jag försöker dra ner på svordomarna, men dom bara flyger ut, precis som alla andra ord. Jag älskar min egna humor för den är så grymt dålig, vilket betyder att jag kan vara helt ensam och sitta och asg åt mig själv.

 

jag är ett stort fan av musik, jag klarar inte en dag utan att lyssna på musik. "om ingen annan finns där och fyller tomrummet, så finns alltid musiken." Jag är väldigt musikalisk och kan spela flera instrument, men det visar jag aldrig. Ja, sjunga gillar alla, även då jag.

 

jag verkligen älskar att bli överraskad. tycker det är aproligt när man blir så chockad och förbluffad.

 

jag är sockerberoende, vilket är väldigt väldigt farligt. det går nog inte en timme utan att jag inte äter någonting som innehåller socker. hehe farligt.


tuggummi, lypsyl och min mobil är någonting jag måste ha med mig vart jag än går, annars så får jag smått panik. jag har sjuka tvångstankar som tex. om jag ska tvätta händerna så tar jag tvål ur en pump en gång, då måste jag ta två, om jag tar två, då måste jag ta fyra, fyra blir till åtta och åtta blir till sexton, sen brukar jag dille på tankarna och så slutar jag. sjukt, jag vet!

 

jag brukar ha en vana till att få folk irriterade på mig för att jag inte kan släppa min mobil, men mobilen min är en viss trygghet för mig hehe. jag har även en till vana att få folk att le utan anledning (det är vad jag har hört iallafall).

 

jag är en nattuggla och fungerar bäst på natten. vilket ofta resulterar i att jag sover väldigt lite. jag kan sitta vid datorn i evigheter och göra absolut ingenting, vilket är otroligt onödigt och slöseri med tid.

 

vad finns det mer att berätta? jag har ganska många intressen och jag har många drömmar. fast det kan vi ju ta någon annan gång. alla har väl sina hemligheter, vissa större, vissa mindre, vissa fler, vissa färre.


har ni lärt er någonting nytt om mig nu?

1 Anonym:

skriven

gryymt tjejen. ska följa bloggen!

Kommentera här: